Mexikó VB 2.rész | madártoll

 
 

Mexikó VB 2.rész


 

2015-02-26
Már 1 hete csak repülünk. Mindennap. Ha nem mentünk volna hegyre, lehetne ez 11nap. Miért nem tud ilyen lenni Európában? 2010-ben Spanyolországban repültem 1 hetet egyhuzamban. Otthon? Lehet, soha. Holnap már nem is megyünk, legyen motíváció a versenyre, meg hát azért fáradtság van, az utazás gyötrelmeit követően vagy hegyre másztunk, vagy repültünk.
Tegnap felmentünk É-ra, arra még nem jártam. A fennsíkon mindig fúj a szél, nem volt egyszerű hazajönni, de hála a konvergenciának, olyat siklottam a szembeszélbe f6-kor, hogy hihetetlen. Ma megint Vulkánt próbáltam, de ma sem volt hozzá bátorság. Nem volt elég kumó az oldalán. Lapos neki a szoknyája, és ha besiklasz, és nem jön az emelés, akkor lehet 4000-en leszállni. Az egyértelmű ordas becsapódás, tekintettel a 2000-3000m közötti leszállások tapasztalataira. Van fp. a kráterben, de nem hinném, hogy mernek ilyet adni a VB-n. Annyi hülye szokott ilyenkor összegyűlni, hogy tuti lenne amelyik beleszáll a krátertóba +200 pontért.

2015-02-27
Na beregisztráltunk a nagy meccsre. Elég vontatottan ment, de legalább jól eldumáltunk mindenkivel. Érdekes módon azt mondta a gyerek, hogy a foretrex401 nem elfogadott műszer, merthogy manipulálható, és nincsen fenn az FAI listán. Szupergyökér. Azért csak feltöltötte rá a pontokat. Közben Seppi remek történetekkel szórakoztatott minket a Weissenberger és stb osztrák pilóák okosságairól. Tom egyébként nincs itt, mert a legvégén találta ki, hogy jönne, és akkor már megvolt rég a csapat. Utána beszereltem a laposvasakat és a felni kiegyensúlyozó ólmokat a pondrómba, miközben Attila a helyi ócskásnál túrta az ólmot, majd fazékban olvasztott belőle egy lapot. Közben Reisingert látom vigyorogva jönni be a kapun kezében 2db méteres 50x6mm-es laposacél rúddal. Jó, hogy itt vagyunk a világ leggázosabb leszállós helyén, és a sok barom állat pakolja a vasat a hevederbe. Nem is mertem a szükséges 8-10kg-t berakni, olyan 6-7 lehet meg a dolog. Eddig 2 orros leszállásom volt, a többi tűrhető, de iszonyat jön a föld. El kell felejteni, hogy megcsúsztatod, vagy tempóból csinálsz bármit. A siklószöget sem tudod megtörni, hiába húzod meg egy picit, a végén nem tudod ellaposítani a besiklást, csapódsz befele a földbe. A lapockám felett lévő 5kg meg majd szépen nyomni fog bele a kőkemény talajba. Jaj.
Dálután felszaladtam a város feletti starthelyre, ahonnan ernyősök repülgetnek, megy a tandem-biznic. Az idő tökéletes volt, fenyőillat, 15-20fok. Ma elég cirrusos volt, de még az árnyékban is pattantak a kumók.



Jó futás volt, van benne 5km felfelében 450m.

Esete a kötelező breefingen már elkezdődött az okoskodás. Van 2 nagy baj. Az egyik hogy ránkerőltetnek egy flymaster nevű livetracker cuccot. Ez majd mutatja egy honlapon, hogy ki hol van, mit csinál. Ez baromi jó azoknak, akiknek van teamleaderük, de nem mennek előre. Gordon fel is állt a megbeszélésen és mondta, hogy majd az lesz, hogy Manfred elindul a feladaton, és a német csapat 1 precen belül tudni fogja. De szép is ez, az a full organizált csapat, tele csikenekkel, akik csak azt lesik, hogy ki után lehet svancolni. Persze az étteremben nem ültek utána 1 asztalnál az angolok, meg Rólandék. És ez a szar elkezd szirénázni, mikor érzékeli, hogy leszálltál. Addig szirénázik, ameddig nem nyomod meg a check out gombot, hogy lássák a rendezők, hogy rendben vagy. Milyen kafa, mikor fejjel beleállsz a szántásba, és rendezgeted össze a gondolataidat, köpködöd kifele a port a szádból, meg a szemed alól szedegetnéd, ez a szar meg elkezd szirénázni a pondróba. Hát lehet hogy azt mondták, hogy ütésálló, de hogy lesz olyan aki képes lesz ilyenkor széjjelverni, az tuti. Meg akkor is szirénázik, ha stoppolják a feladatot. De jó. Az enyém mondjuk nem hiszem, hogy fog, mert majd beteszem az ólomlemez alá, hogy ne is lásson semmit. Egy csomó ember (Attila is) megvette a breefing előtt az oxigén szettet. A breefingen meg kiderült, hogy a hatóság nem adott csak 4263-ig légteret nekünk a pálya nagy részén, a kisrészén meg 4876-ig. Hát ide nem kell oxigén, még jó hogy a breefing előtt árulták. A két magasság között elég durva a lépcső, tudjad majd betartani, mikor siklasz a konvergenciában, és közben jönnek a brutálturbulens 5m-ek. Meg majd mikor mindenki kiváltva menekül az emelésből beoszcillálva. Mindez a mi biztonságunk érdekében. Holnap megnyitó, délután meg Teamleader-Breefing, ahol majd igazából lehet egymásnak esni, meg szutykolódni. Kár hogy Gerolf nem jár már versenyezni, akkor biztosan elmennék rá. Így asszem inkább egy vulkántúrát izzítok holnapra. Sajnos sofőrünk még nincs, de ez itt nem olyan nagy probléma. Mondtuk Pedronak, hogy kellene. Kérdezte, hogy olyan akinek van jogsija, vagy az nem kell? Itt nem jogsival megy a kocsi. elképesztő, de 12-13 év körüli kölykök simán vezetnek. Sőt tegnap láttam egy krosszmotort, amin a 2 gyerek (bukó persze sehol) együtt nem volt 20 éves.

2015-03-01
Tavasz van, otthon! Itt meg szárazévszak. Hát télleg elég száraz, mióta itt vagyunk lehet repülni mindennap. Távot. Elképesztő. Most, hogy kihagytam a tegnapi repülést is, ma már van kedvem menni. Ki kell próbálni milyen a hevederem a ballaszttal, illetve hogy a légtereket hogyan mutatja a műszer. Kis du-i repülés. Tegnap fennvoltam a Xinathiuatl-ön. Fél 1 től 6-ig tartott a program, nem nagyon volt megállás, kivéve mikor már nagyon nem volt levegő, vagy néztem merre is kellene menni a sziklán. Volt benne 3ó sziklamászás. Itt érdemes elkezdeni, ha már otthon sohasem jut rá idő, nem? Itt nem jelölik ki az utakat, azaz ki merre lát. Hát bele is másztam elég durva dolgokba, fordulhattam vissza. Meg mikor lefelé jöttem, gondoltam leveszem a felsőmet (kb. 4000-en), és ahogy megálltam, hirtelen le is kellet feküdni. De teljesen ok voltam fenn 4700-on is, asszem elég jól akklimatizálódtam itt. A fotón a kis hófolt felé ment fel az utam. 1x majdnem feladtam, hogy sötét lesz, meg kitudja mennyi még, meg szédülök, és különben is hülyeség ez az egész. A kocsimat a park bejáratánál hagytam 3600-on, onnan mentem. De 20 pezóért be lehet jönni, és fel lehet kocsikázni majdnem teljesen a kaldera legalacsonyabb pontjáig. Természetesen mindenki ezt teszi, onnan meg öszvérrel felvisznek a peremre, hogy azt a fél km-t se kelljen gyalogolnod. Úgyhogy benn a krátertónál volt tömeg rendesen, és folyamatosan ordított valaki. Aztán feljebb a túristaút végénél már csak diákok, onnantól, meg rohadtul egy lélek sem. Szerencsére nem kellett attól tartani, hogy fejemre löknek egy követ. De kiírva semmi, hogy innentől kell bukó, hágóvas. És hogy van az, hogy a napi szinten 1000 emberből senki nem akar felmenni a csúcsra, ha már eljött ide? Ezek teljesen máshogy gondolkodnak, mint mi.


Az este volt egy prezentációs vacsi, irgalmatlanul bezabáltam. Ja és ameddig én a hegyen szórakoztam, Attila felszerelte a terepjárónkat tetőtartóval, hogy ne a miniautó lemeztetején szállítgassunk a versenyen.





Szakbizottság

HFFA

  • Mentőernyő
    s-l1600_2.jpg
    550
    HUF
    hassa01
    2017/02/23
  • Szárny
    Nova_Phantom_45.jpg
    36000
    HUF
    gyj
    2015/04/09
  • Szárny
    hirdet.JPG
    150000
    HUF
    [névtelen]
    2013/04/21

keresés

belépés

linkek