Mexikó VB 4.rész | madártoll

Mexikó VB 4.rész

2015-03-05

A tegnapi nap elég izgi volt, főleg a vége, mikor agyigbeváltva forgolódtam a tisztás felett egy másik hegy rotorjában. Előtte meg a platón az utolsó fordulópontnál elég szépen összegyűltünk, kicsit emelkedtünk, majd siklottunk a szembeszélbe.  Ilyenkor a sok gyökér a másikat nézi, azt nem, hogy kb. mennyire is van a föld. Közel volt. Hirtelen megláttam, hogy valaki még odafele jön, és emelkedik, és kicsit balra siklottam, és bejött, akik tőlem jobbra voltak, és nem néztek oda, meg szépen kinyomták a kormányt, mikor jött a talaj. Legalább itt volt leszálló. Attila együtt tekert Manfreddal a fp-nál, és látja, hogy Manfred áll a trapézban, és szerel valamit a gépén. Persze miközben a boj emelkedik felfelé. Ezekben a finom emelésekben. Elég jól emelkedik így is. Amúgy a laminárjának a belépője ugyanazzal a tükörfóliával van bevonva, mint a switjének a belépője. Jonny kérdezte is tőle a starton, hogy a pöcsét is bevonta-e ezzel, és megáramvonalasította? Naná.  Aztán kiemelkedtünk, és megkezdtük 1:17-ről a konvergenciában a hazasiklást. De sajna nem adta, tekerni kellett még, és így eléggé lemaradtunk az első 2-ről (antoán, Pedro).  Borzalmasan vártam, hogy vége legyen, mert nem nagyon adta a vége, és a besiklás is elég neccesen alakult. Attila persze előttem pár perccel, Elek pedig a platón nézte, ahogy Jörg fejjel túrja a földet a leszállóban. Vakond úr.

Ma pedig eljött a verseny 3. napja, ami nekem a legveszélyesebb (meg a 4.). Ilyenkor szoktam azt gondolni, hogy eredmény szerint nem rossz ez a visszafogott repülés, csak hát nem eléggé izgalmas. Apukám szokta fogni a fejét, és kérdezni tőlem, hogy miért kell az életedet mindig izgalmasabbá alakítanod, mint amilyen? Hát nem tudom, de ma azt találtam ki, hogy tökegyedül, tökremáshonnan fogok startkapuzni. Nem nagyon jött be, egy low save-el kezdtem a napot a 3királyok nevű sziklacsoportnál, amelyeket alulról-oldalról, közelről addig még nem volt alkalmam megcsodálni. Így az első fp-ról mikor az eleje jött vissza, már  13km hátrányra tettem szert. Annyira ideges voltam, hogy elvesztettem a kontrollt, toltam magam a hegyoldalba, hogy ismételten a szikláknál kössek ki. Utána sem tudtam kiemelkedni, ismételt 20-perces bukta. Mikor picit kiemelkedtem, látom jön Corinna. Az sok jót nem jelent, nem érzed jól magadat, mikor corinna, vagy valami japán , kóreai stb repked körülötted, akkor jelentős a lemaradás. Annyira ideges voltam, hogy itt sem emelkedtem ki, csak siklottam a plató felett, nem találtam semmit sehol. Leestem a szélén, és néztem, hogy na a villanydrót alá majd leszállunk szépen, és lesz egy rossz napunk, hogy mit keresek itt, mi értelme az életemnek, meg ilyen baromságok, meg egy végérvényesen elcseszett VB-m, ahol majd azt lehet lesni, hogy hova sikerül feljönni. De most nem így lett. Szépen kiemelkedtem, aztán már a 2.fp-nél néztem, ahogy befordul alattam valaki, majd lebegtet. De én itt nem szállok le, mert itt 3000-en rossz leszállni. Kiemelkedtem egy combos 0,7-be, át a völgyön, be a vulkán oldalába, ahol egy rohadék gödörbe helyezkedtem, és csodával határos módon, megint nem szálltam le, hanem megfogtam az első komoly emelésemet. Na akkora már utólértem ezt-azt. Innen jött a plató szélében vergődős figura, rohadt alacsonyan, alattad az ultrafos leszállókkal, de mindben volt már sárkány. Hogy miért kell nekünk ezt csinálni? Sokkal jobb magasan, gyorsan, mint alacsonyan vergődve, de sajna erre itt még várni kell. De végül itt is bejött, felmentem, és még egy pár kör kellett egy gyengábe, hogy végre elérjük a kumókat. Hoppá, az első kumó alatt felállt egy dustdevil! Műszer kiakadva, megyünk fel mint az állat, de sietés van, nincs itt kérem élvezkedés 1 : 10,3-nál kiborítom, behúzom a váltót és tolom magam befelé mint egy állat. Annyira szorítom a kormányt, hogy a leszállóban hüvelykujjat kell lazítanom. Hátam-nyakam-hüvelykujjaim beállva. Iparifos időt mentem, de fülig ér a szám, hogy itt lehetek, ezen a csodálatos reptéren, ahol méteres kövek állnak ki a földből. Na meg a kaktuszok. Naon Mexico. Hazafelé (mind3-an a célban, végre!) élvezzük a mexikói úthálózatot, 85km/2,5óra. A vulkán csudaszép, a telihold szintén. Avokádóültetvények iparimeredek oldalakban, látszik hogy nemrég vágták ki az erdőt, hogy az legyen helyette (így egyed otthon az avokádót). Későn érünk haza, már nem megyünk kedvenc boltunkba (itt nincs szupermarket, ez egy elég nagy bolt), ahol kupleráj van, kaják össze-vissza, polcok között nem férsz el, zöldségek a földre leesve, széttaposva, és a zsákos kutyakaja kiborítva mellette, hogy lapátolhasd.  Amúgy meg természetesen itt benn is rohadt büdös van. Majd holnap reggel átsétálunk, és élvezzük a kiszolgálást.