BESZÁMOLÓ | madártoll

 
 

BESZÁMOLÓ


 

A repülés szerelmese


Két magyar az első 10-ben! Mexikó VB 6. rész

2015-03-11 Mikor ma leszálltam olyan furcsa érzés volt bennem. Nem az a felhőtlen öröm, hanem valahogy inkább az a megúsztam ezt a napot is. Nem ok, hogy én itt vagyok. Ez a rizikó, amit itt bevállalunk sajnos túl sok. Nem véletlen, hogy tavaly 28-an nem fejezték be a versenyt. Nem tudom most hogy állunk, de minden nap valaki lezúzza magát. És mindemellett még olyanok is vannak, hogy tegnap az 1. FP.-nál a maffia által ellenőrzött területen szállt le a Nils nevű ausztrál gyerek, aki amúgy beszél valamit spanyolul. Azt mondta, hogy jött két lovas, kalapban, puskával. Mondák neki, hogy csukjon össze,és húzzon el a francba. 3km-t cipelte a gépét, mert a kocsi persze nem jöhetett be a „farmra”. Aztán finoman közölték vele, ha még egyszer itt látják, elvágják a torkát. Tiszta vadnyugat. Biztos köpött is egyet utána a kalapos, miközben a nyeregkápához támasztotta a puskatust. Én így képzelem. De remélem nem fogják még egyszer a B01-et adni fp-nek. Én nem szeretnék ezekkel a fiukkal találkozni.


Mexikó VB. 5. rész

2015-03-06 Nem sikerült túl fényesre a mai nap. este 10-re értünk haza, még fel kellett szaladni Elek gépéért a platóra, ami ide légvonalba 10km, de 3órás zötykölődés. Igen, ő nem ért be ezért elégedetlen. Én beértem de elégedetlen vagyok, mert annyira szarul mentem, hogy na. Béna kapuzás, utána meg egy komoly kitérő. Attila meg azért elégedetlen, mert ugyan beért, és az ideje sem rossz, de 10p-t kapott Ciech-től. Lehet, hogy túl magasra tesszük a lécet? Mindegy. Holnap Elek beér, én jót megyek, Attila nyeri a napot, és akkor mindhárman boldogok leszünk. Természetesen izgalmak a mai napra is jutottak. Nem annyi mint tegnapra, de megteszi. Tegnap André nevű német gyerek törte szét a gépét meg az orcáját az egyik hegyi leszállóban, ma meg az egyik olasz ment neki a nagyonszarhelyen lévő villanydrótnak a célban, (meg a Neuschwandler nevű PVC győztes volt ernyős srác is elrontotta a leszállást és szétment a csuklója). Elmondták hogy ottvan, figyelj rá, de nem lehet látni. Elég nagy mákja van az olasznak, mert csak a gépe égett szét, és csak a csuklója tört el. Olyan kafa ez a cél Amecama-ban, hogy a leszálló 2db focipálya, közvetlenül mellette ez a 40m magas 750KV-os. Ahol meg vesztenéd el a magasságot egy 10KV-os, ami nagyoszlptávolságú (itt nincs jégkár, zuzmara). Nagyonfinom kis célocska.


Mexikó VB 4.rész

2015-03-05

 

A tegnapi nap elég izgi volt, főleg a vége, mikor agyigbeváltva forgolódtam a tisztás felett egy másik hegy rotorjában. Előtte meg a platón az utolsó fordulópontnál elég szépen összegyűltünk, kicsit emelkedtünk, majd siklottunk a szembeszélbe.  Ilyenkor a sok gyökér a másikat nézi, azt nem, hogy kb. mennyire is van a föld. Közel volt. Hirtelen megláttam, hogy valaki még odafele jön, és emelkedik, és kicsit balra siklottam, és bejött, akik tőlem jobbra voltak, és nem néztek oda, meg szépen kinyomták a kormányt, mikor jött a talaj. Legalább itt volt leszálló. Attila együtt tekert Manfreddal a fp-nál, és látja, hogy Manfred áll a trapézban, és szerel valamit a gépén. Persze miközben a boj emelkedik felfelé. Ezekben a finom emelésekben. Elég jól emelkedik így is. Amúgy a laminárjának a belépője ugyanazzal a tükörfóliával van bevonva, mint a switjének a belépője. Jonny kérdezte is tőle a starton, hogy a pöcsét is bevonta-e ezzel, és megáramvonalasította? Naná.  Aztán kiemelkedtünk, és megkezdtük 1:17-ről a konvergenciában a hazasiklást. De sajna nem adta, tekerni kellett még, és így eléggé lemaradtunk az első 2-ről (antoán, Pedro).  Borzalmasan vártam, hogy vége legyen, mert nem nagyon adta a vége, és a besiklás is elég neccesen alakult. Attila persze előttem pár perccel, Elek pedig a platón nézte, ahogy Jörg fejjel túrja a földet a leszállóban. Vakond úr.

 


Mexikó VB 3.rész

Na most panaszkodni fogok, pedig semmi jogom nincs rá attól eltekintve, hogy fáj a nyakam. Ma beértem, kaptam fél órát az elsőtől, de ez itt nem azt jelenti, hogy a tankosfejű német (dörnhuber) 2:18/2:48 arányban jobb nálam, hanem azt, hogy egy helyen csúnyán kiszoptam. Nagyon kell itt figyelni, simán van olyan, hogy tekernek, bemész alájuk 50m-el, és nem találod. Általában szaggat, ezért nincs meg, de simán van olyan is, hogy azért mert éppen ott nincsen az emelés. De mész még 1 kört ugyanott, és ottvan. Elképesztő. Mindegy, ha marad ez a taknyoncsúszós alacsony izé, akkor itt minden nap be kell érni, és ha néha beakad egy-egy ilyen félóra, kibírjuk.


Mexikó VB 2.rész

2015-02-26
Már 1 hete csak repülünk. Mindennap. Ha nem mentünk volna hegyre, lehetne ez 11nap. Miért nem tud ilyen lenni Európában? 2010-ben Spanyolországban repültem 1 hetet egyhuzamban. Otthon? Lehet, soha. Holnap már nem is megyünk, legyen motíváció a versenyre, meg hát azért fáradtság van, az utazás gyötrelmeit követően vagy hegyre másztunk, vagy repültünk.
Tegnap felmentünk É-ra, arra még nem jártam. A fennsíkon mindig fúj a szél, nem volt egyszerű hazajönni, de hála a konvergenciának, olyat siklottam a szembeszélbe f6-kor, hogy hihetetlen.


Mexikó 2015

Komoly a kultúrsokk. Nagyon kemény dolgok vannak itt. Mondjuk már a kijutás sem volt kutya: Szombat este 11-kor indultunk Elekkel Dunakesziről. Kikocsikáztunk Frankfurtba, abba a bizonyos majna-partiba. Már péntek éjjel sem nagyon aludtam, mert pakolni kellett, reggel meg Verseny volt NHH-n. Szombat éjjel nyomtam 2-3órát a kocsiban a padlón menetközben. Vasárnap éjjel meg a terminálon Mexico cityben, félig a kövezeten félig a gépeken fekve 1-2órát. Egy idő után bármilyen körülmények között tudsz aludni 1-2 órát, az más kérdés hogy nem éppen kipihenten ébredsz.


Szakbizottság

HFFA

  • Mentőernyő
    s-l1600_2.jpg
    550
    HUF
    hassa01
    2017/02/23
  • Szárny
    Nova_Phantom_45.jpg
    36000
    HUF
    gyj
    2015/04/09
  • Szárny
    hirdet.JPG
    150000
    HUF
    [névtelen]
    2013/04/21

keresés

belépés

linkek