… eltekintve jó volt

Maroknyi magyar csapattal vettünk részt a világ ezévi második legnagyobb siklóernyős célraszálló versenyén, az Albánia Open nyílt nemzetközi bajnokságon, Vlorában. 3 fős csapatunk 16 ország 92 versenyzőjével vette fel a küzdelmet. Nehéz körülmények között változó irányú és hajlamú szélben 3 napon át 6 sorozatban versenyeztünk.

A hely az Albániára jellemző szeméthegyektől eltekintve lenyűgöz a természeti szépségével, a tömegesen kolduló gyerekeket leszámítva pedig vendégszerető és barátságos. A rendezők kitettek magukért, hogy a résztvevők jól érezzék magukat. Pazar szállodai elhelyezés, és minden nap máshol és más jellegű vendéglátás vacsorával. A tengerparti hegyvidék káprázatos, bár itt is volt „eltekinteni való”: a rengeteg háborús betonbunker lehangoló látványa.

A tengerparton szénné égtünk, a hegytetőn fáztunk, a levegőben izgultunk. A tömeges leszállások miatti tolakodásokból ütközések, az indiszponáltságból a kerítésre, fára, vízre szállás, szóval minden volt, amiért a közönség kijön.

Az élversenyzők nagyon magasra tették a mércét, végül kis csapatunk a 6. helyen végzett. Kerekes Nóri megnyerte a női 1. díjat, Tóth Zsuzsi a lányok versenyében a 3. lett. A teljes mezőnyben 15., 20. és 22. helyezésünket sikernek könyveltük el. Lehetett volna jobb, de tudásunk alapján az első tízbe semmiképp sem jutottunk volna. Sokat tanultunk versenyzésből, versenyrendezésből, annak ellenére, hogy ez egyelőre nem lehetett FAI verseny, lévén Albánia még nem FAI tagország. Tagfelvétel előtt állnak, és erre a helyre EB, VB szervezését tervezik. A hely, a szervezők hozzáértése és a lelkesedés alkalmassá teszik őket erre.

A versenyről képek és film és az eredményjegyzék itt látható:

vagy itt:  http://www.albaniaopen.com/

Sajnos, a verseny utolsó napján ellopták két társunk útlevelét, kocsikulcsát, forgalmiját, telefonjaikat, pénzüket. Így egy kis időre fogságba estünk előbb Albániában, majd Macedóniában. Most már tudom, hogy a macedón határőrökről kapta a nevét az ország, annyit maceráltak minket.