Újra beszámoló,
Van miről!
Előzmények: 2007.07.17-én reggel fél 8-kor megszületett
Bálint fiunk!
Jó apa módjára töltöm itthon az apaszabit meg a rendes
nyári szabimat. Boldog apaként az égre is ritkán nézek föl. 1x2x elengedem magam
el repülni, de szigorúan csak kiváló időben. Ennek eredménye egy 50km-es hurok
és egy (85)km-es táv, mind a kettő egyéni rekord.
Helyzet: ÉNy-i gyenge szél. Magas felhőalap.
Start 13.20-kor. Könnyű dolgom volt, csak vártam a tutit.
Kriszta, Tibor + még egy ernyős festett. Az első liftben Krisztának lett úgy
500m előnye. Hipp-hopp felkerültünk 1500-ra egy 3-as lifttel, itt elfogyott, de
Tibor mutatta a tutit, első lépcsőben állva odaszáguldok hozzá és visszaülök a
3-as liftbe. Ezúttal 2350-ig visz. Kriszta már Szomolyánál teker mire felérünk
Tibivel, Boti ~500-al alattunk. Megcélozzuk Krisztát esik föl mint atom! 40-el
megyek trimmen, 0 szél. Falevelek jönnek fentről le (ez 2000m-en elég faja)
Nullázok egy picit , hogy Tibort és Botit bevárjam, de elfogy a türelem mikor
Kriszta újra esik föl a M.kövesdi tónál. Első lépcső lépve 50-el robogok Kriszta
felé. 2000-ig merülök, lift +van 4 méter. 1-2 kör és Kriszta eltűnik. 2400-ig
emelkedek siklás kifelé a felhő alól, közben Krisztát keresem szemmel és rádión
is. Rádión +van szemmel nincs. A hatalmas felhő szakállait kerülgetve irány
M.kövesd. Hatalmas élmény volt a többszintű felhőalapok között repülni. Kriszta
tőllem keletre, Tibi és Boti most érnek a tutiba mögöttünk. A Klementína felé
toljuk Krisztával. Ő eléggé elmerül én 1500-ön érem el a repteret. Gyenge
emelésben ÉNy felé sodródom. Itt ér utól Boti, Tibor is elmerül a reptérnél,
Krisztávak küzdenek (nagyon). Botival elérünk egy felhőt, 1700-on van az
alapja?! Ez után még 1-et tekerünk Botival 1000-ről 1200-ig emelt és Ny-ra
sodort. Gyerünk bele oszt +látjuk. Boti kicsit Ny felé megy én Szentisván felé
tolom. Trimmen 25-tel megyek előre. Ekkor már felsejlett egy 2005-ös repülésem,
akkor nem értem haza csak az egri reptér déli végéig. Hátha most adja?!
Visszafordulok a falu fölött. Tolom a laktanya fölé trimmen 50-km/ó, vazze Dk-i
szél van. Boti tőlem északra teker, Beretkáékat nem látom. Laktanyánál emelés
megvan 2 méterrel indul, de legyengül, azért 1900-ig föltol. Tekerés közben
látom Botit eltűnni a ködben, majd B-stalllal kihullik a felhőből. Siklok felé
és látom megint szürke szamár módjára kezd eltűnni, a porbléma csak az hogy
látok tőlle Ny-ra egy vitorlát a felhő szélen karcolni. Majd az egy elegáns
mozdulattal beborít a felhőbe és tart Boti felé. Egyből rádiózom: BOTI, BOTI
B-STALL!!! EGY VITORLA IS VAN A FELHŐBEN!!!! 3-4 másodperc múlva +látom Botit,
immár patkó alakú ernyővel hullik a felhőből ki. Szégyen a futás, de hasznos
J. A vitorla keresztbe átdöfte a
felhőt és Mezőtárkány fölött láttam meg. Siklok 1900-on 35 1600-on 55 a
sebességem trimmen!? Innen Szomolyáig 4 liftet tekertem, magasságom 1600-2000
méter között volt. Közben hallom Krisztát, ahogy Tibit biztatja. Mindketten
Tardon szálltak le. Boti küzd ,de elmerül mögöttem, ő Bogács délnél száll le.
Tibor biztat, hogy innen már +lesz. Úgy voltam vele, hogy szálltam én már le
Noszvajon 1800-ról hátszélben!!! Úgyhogy öröm csak a végén. A szélnyírás ~2000
méteren volt, e fölött ÉNy-i szél volt, de nem erős. A végsiklást Szomolya
délnél kezdtem meg 2550-ről, ekkor már hittem benne! Egyenes siklásban 2630-ig
emelkedtem. Eléggé fázott a kezem! Nem először a táv során. A felhők sorra
pattantak ki előttem úgyhogy már kerülgettem őket, csak ne emeljenek. A déli
leszálló fölött megtekertem a -4-et csak már legyen melegebb 1000 méter körül
kezdek kiengedni. Beköszönök Vályi Robiéknak az ÉNy-i starthelyre majd irány a
reptér, Megcsináltam!
Igaz a terv minél hosszabb szabadtáv volt, de a
körülményekhez alkalmazkodni kellett. Asszem ez ma nekem sikerült. Szlovéniában
már repültem 50-es hurkot, de ez nekem többet ér, ezért meg kellett küzdeni
eléggé. És nem utolsó sorban 100 pontot fizetett az XContesten! Ja és melegen
ajánlom nektek is az effajta beszámoló írását, legalábbis nekem ilyenkor olyan
mintha újra repülném, és-hát kinek nem esik jól a repülés akkor is ha fejben
történik?! J
Hazajutásról meg nincs mit írni, úgyhogy ennyi.
u.i.: gyönyörű a fiunk!