Légcsavar állásszög, CHT EGT, utazósebesség, összefüggések,

Sziasztok!

Sokan kínlódunk kétütemű motorokkal vagy magas hőmérséklet vagy nem kellő erő miatt. Nos leírom - hogy ha valaki még eddig nem hallotta - hogy milyen kicsi változtatás a légcsavaron milyen nagy változást tud létrehozni. Nem a fűfúvóka méretével kell variálni, de én előttem ezt már sokan gyári emberek elmondták. A főfúvókát csak más magassági repülésekhez indulásokhoz kell cserélni.

A tesztelés tegnap volt 1 órán belül, szélcsendben ugyanolyan feltételek mellett, szóval nem lehet azt mondani hogy persze, máskor máshogy megy.

Alapbeállítás:
A kezdetek kezdetén a porlasztó tű teljesen le volt engedve , tehát a legkevesebb üzemanyagot kapta. Viszont magas volt az EGT (kipufogó hőmérséklet) Ami 640 fokot is jelentett ( max 610-620 a megengedett.) Feljebb tettem a tűt és az EGT bármilyen ford szám tartományban 600 alatt maradt. Dúsabb keverék=alacsonyabb EGT

Aztán találomra felraktam a légcsavart (3 águ 1600 mm -es Lugoprop) Ezzel max 4750-et pörgött a motor (megengedett max :5000) . Utazóban 85 nék 3650 volt a fordulat, viszont a terhelés miatt full gázon hajlamos volt a hengerfej hőmérséklet 300 fok fölé menni (280 a max megengedett) Ezért a felszállás után viszonylag hamar (kb 30 mp) vissza kellett venni a gázt 4300-ra hogy tudjon hűlni, ekkor viszont kevesebbet emelkedett.

Majd kb 3 millimétert állítottam a légcsavaron, hogy elvettem az állásszögből. Az EGT felszállás közben elszállt 620 fok fölé, a CHT viszont nem ment 280 fölé. A max fordulat felment 5150-re és emelkedett mint a barom, de az utazó fordulat is felcsúszott 3650 ről 4100-ra 85 km/h-nál.-

A harmadik állításra megközöltem a 3 mm-t 1,5 mm-re. Az EGT 600 alatt állandóan, CHF 280 és alatta. A max fordulat pont 5000 a levegőben. Emelkedni emelkedik mint az őrült, és az utazó sebessége 85 km - 3850 es fordulaton. Ez a jó beállítás és elképesztő hogy mennyire kicsi állítás kell a jó eredmény eléréséhez.

A légcsavarnak és az állásszögének (persze normálisan választott áttételkor) nagyon jelentős szerepe van a motor melegedésében, terhelésében. Ezek után csak a kalapomat tudom emelgetni azok előtt akik fix fa légcsavart gyártanak és azzal jól megy a motor pl. Dini bácsi. El sem tudom képzelni hogy csinálják.

Péter