légtér

Fontos változás a 14/2000 KöViM rendeletben!

Pilóták!

Ismét módosult a 14/2000 KöViM rendelet.

Nézzétek át, olyan módosulások szerepelnek benne, amik - bár tájékoztatást nem kaptunk róla - komolyan érintik repüléseitek szabályosságát!

Például:

"3.6.2. ,,A” vagy „C” módú 4096 kódbeállítási lehetőséggel rendelkező transzponderrel kell felszerelni azokat a légijárműveket, amelyek VFR szerint:

a) államhatárt keresztező repülést hajtanak végre,

b) ellenőrzött légterekben működnek, kivéve a 3.6.3. pontban leírtakat,

c) 4000 láb (1200 m) AMSL feletti nem ellenőrzött légtérben működnek.

3.6.2.1. A 3.6.2. pont c) pontja alól kivételt képeznek az indulási repülőtér forgalmi körét, légterét és az LHSG.. légteret elhagyó hajtómű nélküli légijárművek, ha repülésükről a FIS-t előzetesen tájékoztatták, valamint az LHSG.. légterekben működő légijárművek."
 
Tehát, a tengerszint felett 1200 m fölé tervezett repüléseitekről a Repüléstájékoztató Szolgálatot előzetesen értesítsétek, vagy legyen Nálatok transzponder!

Légirendészeti ellenőrzéssel kapcsolatos információk

 A légirendészet ezeket kérik számon az ellenőrzések alkalmával: csatolva

Szigorúbb ellenőrzések!

Kedves Sportolók!

Idén is meghívott minket a légirendészet az éves továbbképzésükre, melyen a megyei légirendészek kértek és kaptak tájékoztatást a siklórepülés jogi hátteréről.

Az Óbudai légtér dícsérete

Három nap alatt négyszer „tekertem el” Óbudáról, a
Hármashatár-hegy északkeleti lejtőjéről.

Minden alkalommal a helyi szabályok betartását szem előtt
tartva 300 méteren már kint az emelésből kotortam a hegy széllel ellentétes
oldala felé, hogy a pesthidegkúti repülőtér túloldalán még elég magasságban
érjem el

Feliratkozás RSS - légtér csatornájára